УЛЬТРА

Maincast - перша інвестиція Максима Кріппи в кіберспорт: як це було

Maincast - це компанія, яка спеціалізується на трансляції кіберспортивних подій. Їй належать близько 90% прав на україномовні покази. Монополіста заснували 2018 року, тоді ж до компанії долучився бізнесмен Максим Кріппа - як співвласник і великий інвестор. Розповідаємо, як підтримка бізнесмена дозволила Maincast розвиватися в геометричній прогресії та що це дало самому Максиму Кріппі.

Історія Maincast почалася 2018 року, коли український кіберспортивний і спортивний коментатор Віталій Волочай і його колега Андрій Григор'єв вирішили створити українську студію з трансляції кіберспортивних подій. Насамперед вони почали шукати інвестиції. Вирішили звернутися до бізнесмена Максима Кріппи і не прогадали.

На перших етапах, для запуску студійної частини було потрібно не менше $800,000, кошти для яких були залучені від зовнішніх інвесторів. Один із перших інвесторів, Максим Кріппа, придбав 25% частки в компанії всього через два місяці після її заснування. Волочай зазначає, що інвесторам детально пояснювали концепцію і потенціал кіберспорту, що спонукало Максима Кріппу інвестувати в новий проєкт. Це була його перша інвестиція в кіберспорт, яка пізніше призвела до придбання ним команди NAVI.

Зі швидкістю світла: як інвестиції Максима Кріппи підштовхнули Maincast до успіху

Волочай

Інвестиції Максима Кріппи в Maincast дали змогу студії досягти значних успіхів у короткі терміни. За перший рік існування, у 2018 році, Maincast запустив свій перший великий проект - трансляцію кваліфікацій на міжнародний турнір The International 2018. Той самий рік приніс й іншу значущу подію: компанія організувала онлайн-турнір Maincast Autumn Brawl із гри Dota 2. Цей турнір привернув понад 6,5 мільйонів переглядів, підтверджуючи інтерес аудиторії до нового гравця на ринку кіберспортивних трансляцій.

Наступного, 2019 року, Максим Кріппа зберіг свої інвестиції в компанію й успіхи студії продовжилися. Під час кваліфікацій на The International студія залучила 58% усіх переглядів на платформі Twitch, ставши ключовим гравцем на ринку трансляцій кіберспортивних подій. Це було важливе досягнення з огляду на високу конкуренцію та насиченість ринку. До 2020 року канал csgomc_ru, що належить Maincast, вийшов на перше місце серед російськомовних кіберспортивних каналів за популярністю. Це підкреслило успішне позиціонування студії на ринку трансляцій.

Maincast - стратегія розвитку

Fortnite Maincast

Також варто зазначити, що Maincast володіє правами на трансляцію 90-95% усіх кіберспортивних турнірів українською мовою. Цього показника студія досягла вже тоді, коли інвестор Максим Кріппа системно вкладав кошти в розвиток студії. Це не тільки зміцнює позиції компанії на українському ринку, а й підкреслює її роль у популяризації кіберспорту серед україномовної аудиторії.

Загалом Maincast успішно концентрується на україномовних трансляціях, що є важливою стратегічною позицією в контексті розвитку кіберспорту в Україні. Студія наразі контролює 90% прав на висвітлення міжнародних кіберспортивних турнірів українською мовою. До таких значущих турнірів належать ESL Pro Tour з Dota 2 і CS, DreamLeague з Dota 2, а також Blast Premier з CS і DPC ліги з Dota 2, що охоплюють усі регіони. Це дає змогу Maincast не тільки підтримувати інтерес україномовної аудиторії до кіберспорту, а й сприяє розвитку мовного розмаїття у світових кіберспортивних подіях, що було одним із завдань, яке поставив Максим Кріппа.

Maincast активно працює на розширення свого впливу в кіберспортивному співтоваристві, залучаючи до трансляцій значну кількість глядачів і зміцнюючи свою репутацію як лідера в галузі медіа кіберспорту українською мовою.

Можливості та перспективи

Студія Maincast, яка на 25% належить Максиму Кріппі, активно прагне залучати нових рекламодавців, оскільки кількість глядачів україномовних трансляцій постійно зростає. Хоча це поки що не приносить великих доходів, компанія зосереджена на довгостроковій перспективі. Рекламний ринок у цьому сегменті ще формується і вартість одного стріму для окремих блогерів може сягати $1000.

Зі збільшенням аудиторії україномовних трансляцій зростають шанси, що організатори великих світових турнірів звернуть увагу на цей ринок. Це може призвести до того, що українських коментаторів почнуть запрошувати безпосередньо в ігрові лобі, а також до збільшення кількості спонсорів. При цьому інвестор Максим Кріппа розуміє перспективи ринку і готовий більше вкладати в Maincast. З огляду на те, що аудиторія в цьому сегменті молода і платоспроможна, такий розвиток подій може істотно вплинути на економічні перспективи Maincast у кіберспортивній індустрії.

Tags: Maincast Максим Кріппа